annacorneliahult

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Anna - 17 augusti 2010 20:28

Så skön låt! Helt i min smak!

 

Av Anna - 17 augusti 2010 15:13

-med riktigt stora bokstäver.

Bestämde mig för att göra ett försök och skriva till Kent på fb, när jag vaknade idag hade jag ett meddelande, och gissa vem det var ifrån?

  Visar tyvärr inte allt han sa, men jag säger bara att norrmän nog är världens gulligaste människor, och han är inget undantag!

Av Anna - 17 augusti 2010 01:53

Pappa bad mig att bestämma en stad, ett land eller ett ställe jag ville till på semestern.
Vi bor i Sverige, och en svensk sommar upplever du, enligt mig, bäst i Göteborg.


Kulturkalaset började samma dag som vi kom dit, Tisdag 10/8.
Hämtade Johan(bror) och Jenny och drog sedan till Storan, för att se Timo Räisänen.

   
Otroligt skön kille! Älskar hans stil och hans musik.
Grädden på moset sätter han med sin göteborska dialekt, så galet bra!


Vi sprang sedan till Götaplatsen för att se Donkeyboy. 

 

Sjukt bra live! Så underbart härliga, och man kommer ihåg varför man älskar Norge! Jenny och jag blev helt förälskade i killen som spelar synth, Kent Sundberg. Så sjukt söt och grym röst, han går lätt upp i falsett utan ett enda tonfel!

Har redan den kvällen nött ut deras skiva, det är galet hur ett band med 2 bra låtar, kan bli ett band med bara bra låter genom att se dom live, en gång. Jag antar att man inte riktigt gett dem någon chans innan, att lyssna igenom alla låtarna, ordentligt.


Den kvällen sov jag hos bror och Jenny, och det blev en hel del mafia wars och snack om den härliga kvällen vi sent kommer att glömma!


På onsdagen skulle pappa till Skövde på ett möte, och Johan skulle jobba. Så Jenny och jag drog till stan! Började med att vi fick åka halvvägs till nordstan, och gå resten, tack vare att spårvagnarna inte kom fram i stan under Kulturkalaset.

Vi shoppade, åt och hade det trevligt hela dagen, sen blev det hem till Johan och Jenny och byta om, sen drog vi ut, alla fyra, och åt på pizza hut. Riktigt god pizza och cappucino!


På torsdagen hade vi bestämt att vi skulle till Liseberg, så blev Liseberg hela dagen :) 5-kamp stod på schemat! Johan vann första gången, den så kallade uppvärmningen (enligt oss dåliga förlorare).

Andra gången körde vi lag. Där var det en hård match mellan tjejerna och killarna, men tack vare att Jenny lastade bananer i bananlådor som en kung i den sista grenen, så kunde vi lätt ro segern i hamn!

Vi hade Oskar Linnros på schemat på kvällen. Vi trodde att det började vid 18.45, men ikke! 18.00 stod han på scenen och vi var väl där runt 10 över.

Det var så sjukt mycket folk, så vi såg inte ens Oskar, men Jenny räddade kvällen, med hjälp av våld, så vi hamnade nästan längst fram!

  

Oskar var helt underbar! Tror inte att en enda människa i hela Göteborg stod still när "genom eld" spelades, helt sjukt va bra det var!


Den natten bodde jag med pappa på hotell, och dagen därpå stack vi hem ganska tidigt. Pappa släppte av mig hos Agnes som var ensam hemma, blev att vi sov på altanen den natten   

Dagen efter gjorde vi oss i ordning, hämtade Therese, och drog till Chrille i Fliseryd på förfest innan vi drog till Emågårdsparken!


Igår var det dags för den årliga kräftskivan hos Matilda. Tror att vi har haft kräftskiva i nästan 5-6 år tsm, världens bästa tradition!

Hade en sjukt trevligt kväll med Matilda, Calle & Linda igår!    

 En bild från förra årets kräftskiva hemma hos mig!


Åkte hem idag, har inte varit hemma på en vecka nu, skönt att äntligen få sova i sin egna säng! 

Därför säger jag godnatt och på återseende, anna


 

Av Anna - 17 augusti 2010 01:33

Ny blogg, finns egentligen bara en förklaring varför.

Det är ganska simpelt, men det är som Therese sa idag; "Det är roligt att skriva i början."

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


lycka, sorg vad det än är så finns det alltid någon där

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards